Infinity - hraní I.


Sci-fi hru Infinity jsme si před dvěma měsíci představili jako relativně horkou novinku v českém wargamingu. Od té doby hra poněkud pokročila. Získala si tady na Wargaming.cz vlastní sekci a hlavně spoustu nových hráčů, které nalákal nejen pravidlový systém či pozadí, ale i modely. V dnešním článku se zaměříme na základní informace ke stavbě armády do této hry.

Běžná bodová hodnota armády v Infinity je 300 bodů. Jeden voják, postava, vozidlo či robot stojí od 7 až třeba po 100 bodů. V praxi to vypadá, že boje na tento bodový rozsah hrajete se zhruba deseti až dvaceti modely. Tvorbu vaší armády výrazně usnadňuje armybuilder přístupný přímo ze stránek hry a který může fungovat jako aplikace, tak i online. Nic vám samozřejmě nebrání použít starou dobrou papírou metodu přepisu z pravidel.

Su-Jian

Důležité pro vaše rozhodování je dělení jednotek na:

  • lehkou, středně těžkou, těžkou pěchotu
  • T.A.G. – Tactical Armoured Gear – hodně opancéřovaná jednotka s velkou palebnou silou, většinou vozidlo
  • Skirmishers – speciální jednotky trénované na infiltraci většinou s kamufláží
  • Warbands – jednotky specializované na boj z blízka
  • Remotes (REM) – poloautomatické podpůrné stroje, k tomu, aby mohly být na stoje, potřebujou hackera nebo T.A.G.
  • Speciální jednotky – cokoliv, co si pod tím představíte

Jednotky lze dále ještě dělit podle účelu na veterány, elitu, podporu, velitelství a tak dále.

 

Každou postavu ve hře popisuje několik hodnot:

  • Pohyb – pohyb v prvním krátkém příkazu a pohyb v druhém krátkém příkazu
  • Hodnoty boje zblízka, Střelba, Willpower – mentální dovednosti, Pancíř, Biotechnologický štít – to když Vás chce někdo třeba vykouřit
  • Životy – většina postav má jen jeden život, někdy pak dva; jen výjimečně narazíte na víc (pak se obvykle jedná o stroj)
  • A k tomu se samozřejmě přidávají případné speciální schopnosti.

Cadmus

Lidstvo vynalezlo způsob jak inkarnovat lidskou mysl do jiného těla. Jenže tato technologie něco stojí a ne každý si ji může dovolit. Jednotky se dělí na ty co mají tuto možnost a ty co ne.

  • Cube – Kostka – data jsou uložena v matrici
  • No Cube – bez Kostky

Jednotky, které mají Kostku jsou zranitelné vůči elektromagnetickým útokům, které je mohou výrazně poškodit - stejně tak jsou pro ně celkem smrtící virové zbraně cizáků. Kostka se používá v kampaních. Vojáci jejím prostřednictvím získají nové tělo a mohou bojovat dále. Speciální pravidla pro kampaně ještě nebyla vydána, plánují se nicméně na tento rok.

 

Jednotky se dále dělí na:

  • Nepravidelné – to jsou blázni, kteří neumějí bojovat a ženou se na nepřítele hlava nehlava. Většinou jsou to různá zvířata, nadopovaní Nomádi nebo někdo podobný. Tyto jednotky mají vlastní příkazy a nepřidávají svůj order do order poolu.
  • Pravidelné – prostě, kteří umějí bojovat.

 

Při tvorbě vaší armády pak řešíte, co si vezmete za jednotku a jaká je její dostupnost. Některé můžete mít ve hře jen jednou, některé dvakrát a tak dále. Každá jednotka může mít různé vybavení: těžší zbraně, hackera, paramedica, může být velitelem a podobně. Kromě ceny modelu si musíte hlídat také tzv. SWC (support weapon cost), tuto hodnotu mají těžší zbraně a ta Vám nesmí přesáhnout určitou hranici. Jinak je výběr jednotek v rámci dané armády neomezený.

V rámci celé armády dále existují frakce - tzv. sektoriální armády, které mají své výhody a svá omezení. Těmi je třeba více/méně jednotek určitého typu než běžně a podobně.

Můžete také hrát žoldnéřskou armádu, ve které můžete zkombinovat několik frakcí dohromady - například PanOceanii, Yu Jing a Nomády. V tom případě je dostupnost modelů krácena na polovinu s minimem v nule. Nedostanete se tak k elitním jednotkám, ale zase můžete najmout elitní žoldáky.

Mobloti

Každý voják se přidává do bojové skupiny a každá skupina má svůj vlastní tzv. order pool a může čítat maximálně 10 členů. No a samozřejmě jednotky mají speciální schopnosti, speciální zbraně, munici a podobně, takže každému podle gusta a volby.

Je libo armáda paragánů se stealth jednotkami? A co když protivník bude mít dobré hackery, který hacknou počítače a paragán seskočí jinam? Nebo to chce pořádný ninjy, kteří sundají na blízko každého, nebo protivníka vykouříte? Granátem nebo pořádnou naváděnou raketou? Jak budete řešit raněné? Každý druhý bude mít krabičku poslední záchrany? Nebo budete mít opravdového doktora? Bude tam běhat po bojišti nebo zvolíte taktiku dálkově řízených sestřiček? Budete opravovat stroje? Budete mít vůbec nějaké stroje? Budete pokládat miny? Nebo to budete všechno kropit ze zákopu rotačákem? Co virové zbraně? Protipancéřová munice? Výbušniny? EMP? Hackeři? A co budete dělat, když Vám cizák vpraví do těla vetřelce a on se z Vás pak narodí? A co budete dělat, když na Vás budou holky prášit feromony a vy se neudržíte? Je spousta věcí, které Vás mohou na bojišti potkat ze strany vašich protivníků. Jenže i vy jim můžete připravit pěkná překvapení.

Teď, když už tedy víte, co nasadíte, tak přichází to zajímavé. Vytvoříte si roster, neboli soupis jednotek. A tento roster protivníkovi neukazujete! Tedy on neví, co máte na stole, co máte v záloze. Jestli Vám seskočí paragán, co je to za jednotku, která je tam, kde se chvěje vzduch, ale není vidět. Ani nevíte, co má protivník za zbraně a vybavení. Můžete se leda tak dohadovat. Sice tamhleten model má Combi pušku, ale je to tak daleko, že to může být klidně samopal.
Modely by měly být na stole takové jaké jsou: podle zbraní a vybavení, ale protože všechny modely nejsou vydané, tak nevíte. A nebo je to možná proto, že na reálných bojištních taky většinou nevíte, co na Vás nepřítel vytáhne, než to opravdu vytáhne.

Běžná sekce: